onsdag 1 oktober 2014

Fyrkantig tårta

Hej!
Jag har inte glömt bort er. Jag har helt enkelt inte tiden att baka, laga mat och blogga lika mycket längre. Det få jag bara inse. Det tråkiga med det hela är att jag vill göra mer av allt... Mer bakning, matlagning, mer tid till bloggen OCH mer tid till familjen. Hur jag ska få ihop den ekvationen har jag inte räknat ut än. Men så är jag ju inget mattegeni heller..
Jag har faktiskt hunnit med att baka några tårtor sedan sist så här kommer den senaste i ordningen.



Tårta med äpplemousse och jordgubbsmousse

Ljus tårtbotten, recept hittar du HÄR

äppelmousse
ca 2 dl äppelcurd, recept hittar du HÄR
2 dl vispgrädde, hårt vispad

jordgubbsmousse
ca 2 dl mixade jordgubbar, färska eller tinade
3 msk snabbmarsanpulver
2 dl vispgrädde, hårt vispad


  • Äppelmousse: Blanda äppelcurden med grädden och ställ i kylen tills du ska fylla tårtan.
  • Jordgubbsmousse: Värm upp jordgubbarna och blanda med marsanpulvret. Låt svalna helt.
  • Blanda med grädde och ställ i kylen tills du ska fylla tårtan.
Tårtan är spacklad med smörkräm och täckt med sockerpasta.

Denna tårtan beställde sambon till jobbet för att fira att de släppt en ny app.



Kramar Mysan!

1 kommentar:

  1. Med snabbmarsan menar du den som vanligtvis vispas med kall mjölk eller? :)

    SvaraRadera