måndag 1 september 2014

Cykeltårta

Hej!
Sista dagen på sommaren börjar lida mot sitt slut. Som tur är älskar jag hösten då man kan kan mysa inne med tända ljus och en kopp the. Ofta blir jag lite extra kreativ på hösten och brukar ha en hel drös med projekt på gång. Samma gäller i år. Tårtor, bakverk, tavlor och en hel del annat.

I helgen bakade jag en cykeltårta till Björn som har fyllt år. Tårtan var gjord på chokladbottnar, fylld med hallongrädde och riesenfluff och spacklad med hallonmarängsmörkräm. Hallon och choklad funkar alltid!

Recept på tårtbotten och fyllningarna hittar du här.

Chokladbotten
Riesenfluff
Hallongrädde






Jag spritsar en "ring" av det jag ska spackla med och lägger sedan
fyllningen innanför detta för att ingen fyllning ska läcka ut.



Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar