måndag 5 maj 2014

Köttfärsrulle

Hej!
Jag har inte glömt er.. Har haft lite pyssel i fingrarna de senaste veckorna så min tid har spenderats bakom symaskinen. Mitt pysselbehov är på max! Vill sy och fixa en massa saker till lilla A! Just nu är det lite olika skötväskor som håller på att ta form..
Dessutom har fräknarna fått sig en omgång, det har ju varit toppenväder!
Jag har även hunnit laga mat och lite godsaker.. Nu tänkte jag tipsa om en god köttfärsrulle med saftiga grönsaker!




Köttfärsrulle
4 portioner
ugn: 250 grader

ca 400 g köttfärs
1 tsk spiskummin
1 tsk paprikapulver
50 g pumpakärnor
2 vitlöksklyftor
2 msk tomatpuré
ca 1 citron, saften
ev lite vatten
salt
peppar
4-8 tortillabröd

Sallad
4 salladslökar
½ gurka
3-4 tomater
½ isbergssallads huvud
lite olivolja
ca 100 g fetaost


  • Bryn köttfärsen i lite olja i en stekpanna.
  • Krydda med spiskummin och paprikapulver. Rör ner pumpakärnorna.
  • Blanda ner pressade vitlöksklyftor, tomatpuré. Smaka av med citronsaft, salt och peppar.
  • Rör ev ner lite vatten så att det inte blir för torrt.
  • Bred ut köttfärsröran på tortilla bröden och ställ in i ugnen i ca 5 minuter så att det blir lite knaprigt.
  • Strimla alla grönsakerna fint i en matberedare, lägg upp på ett fat och ringla över lite olivolja.
  • Fördela salladen över köttfärsröran och toppa med smulad fetaost. Rulla ihop och ät!
Grönsakerna blir saftiga och goda när man strimlar de fint i matberedaren!

Som alltid kan du toppa med de grönsaker du tycker bäst om.
Jag serverade även med en sås gjort på crème fraiche och ajvar relish.

Saftigt och gott! Mums!
Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar