måndag 5 december 2011

Femte December




Måndag, jag gillar måndagar! Ny vecka, nya tag. Det blir lite av en nystart. Oftast så har man samlat energi under helgen och fått massor av inspiration. Ja helgen är bra att hämta kraft och inspiration från.
Fast när jag tänker efter så har ju alla dagar sin charm, ja jag gillar nog alla dagar på sitt sätt.. Visst vill man ibland bara få ligga kvar i sängen på måndagsmorgon när klockan ringer, men så kan man ju känna en onsdag, eller fredag med.. Det har kanske inte så mycket med just veckodagen att göra?

Under helgen som varit så har jag hunnit med massor. Bakat, pysslat, fikat och städat garaget är bara lite av det som jag hunnit med! Har fått både kraft och nya idéer!

Dessa söta burkar har jag hunnit med att "pysslat" till några söta hyacinter.

Fina papper, band, pärlor och vitmålade konservburkar är det som behövs.
Sedan är det bara att låta fantasin komma fram.




Mina "krukor" får samsas med ljusstakar och torkade apelsinskivor
på en fin bricka.

Glömde blommorna i en påse några dagar, det är därför som de
ser lite snea ut..
Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar