måndag 4 februari 2013

Kryddiga biffar.

Hej min vän! Nu har jag slarvat lite igen.. Tror nog att du får ta och skälla på mig ibland.. ;)

I kväll åt vi goda kryddiga köttfärsbiffar. Lite indisk touch. Sambon gav det full pott och det är ju alltid kul!



Kryddig biffar med limesås
4 portioner

500 g nötfärs
1 ägg
ca ½ dl grädde
ca 2 tsk garam masala krydda
1-2 tsk spiskummin
2 vitlöksklyftor, pressade
salt
peppar

Limesås
2 dl creme fraiche
1 lime, rivet skal och saft
salt
peppar

  • Blanda ingredienserna till biffarna och smaka av med kryddorna eftersom. Jag brukar steka på en liten liten bit köttfärs som jag sedan smakar av. 
  • Forma till 8 biffar och stek i lite smör.
  • Limesås. Blanda creme fraich och lime skal.
  • Smaka av med limesaft, salt och peppar.
  • Servera biffarna med limesåsen och gärna med lättkokt broccoli.


En god och fräsch rätt! 
Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar