tisdag 19 augusti 2014

Käppar i tårtan..

Hej!
Den senaste tiden så har min ägnat mycket av min "lediga" tid till att bli inspirerad och nyfiken på hur man bakar och dekorerar underbara tårtor och andra bakverk. Känner att det det jag vill göra. Har länge velat jobba med någon form av skapande av bakverk. Baka och skapa! Hur fantastiskt låter inte det?
Men det är en djungel av regler av hur du får hantera livsmedel och hur du får bedriva verksamhet. Det gör att jag blir lite kluven på hur detta ska sluta eller kanske rent av börja? Att få ett godkänt "hemmakök" kräver mycket jobb och en hel del ombyggnationer och att hitta ett kök att hyra in mig i känns i dagsläget dyrt och lite omständligt. Förstår ju varför det finns regler kring detta, jag vill ju givetvis inte att någon ska bli sjuk på grund av dålig hantering av livsmedel. Men samtidigt så blir det lite som moment 22.. Jag får inte ha ett företag och baka hemma och jag har inte ekonomisk möjlighet att baka i ett godkänt kök i dagsläget.
Så som det ser ut nu så är det mina nära och kära, vänner och bekanta som får komma med önskemål om vad de vill se på sitt fikabord eller nästa kalas. På så sätt får jag i alla fall förhoppningsvis många anledningar till att göra det som jag älskar! Baka och skapa!
Men min önskan och mål är att jag i framtiden har möjlighet att baka till vem som helst som önskar en unik tårta eller bakverk skapat med omsorg!



Denna chokladiga tårta fick min älskade mamma till sin födelsedag!
Recept kommer..

För att vara de första blommorna jag gör i flowerpaste måste jag få säga
att jag är nöjd!

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar