torsdag 12 januari 2012

Squashtagliatelle med soltorkade tomater och parmesan

Jag älskar att testa nya maträtter! Det ger mig massor av inspiration och nya idéer! I slutändan så kanske jag endast kommer ihåg en liten del som jag sparar i min receptskatt! Oftast lär jag mig något nytt, och det gillar jag! Älskar att lära mig nya saker!!
I går så lagade jag en helt ny rätt, en mycket enkel middag som går att variera i all oändlighet tror jag!





Squashtagliatelle med soltorkade tomater och parmesan.
4 portioner

2 squash
1 dl hackad färsk basilika
100 g grovriven parmesan
2 vitlöksklyftor, finhackade
100 g soltorkade tomater, grovt strimlade
2 msk olivolja
100 g stora kvistkapris
salt
peppar


  • Hyvla squashen med en potatisskalare till långa strimlor. Lägg i en skål och vänd ner salt och peppar. Rör ner basilika.
  • Fördela squashen i fyra djupa tallrikar och strö över parmesan. (spara lite ost till garnering)
  • Hetta upp olivoljan i en kastrull och fräs vitlöken. Häll i tomaterna och stek i ca 4-5 minuter.
  • Fördela tomatblandningen över squashpastan och toppa med lite parmesan och kapris. 
  • Servera genast!

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar