måndag 20 juni 2011

Kyckling i ugn



Jag har blivit såå dålig på att hålla denna lilla blogg uppdaterad.. Jag tänkte ta en liten paus över sommaren. Inte från bloggandet men från att lägga upp matlistor.. Men förhoppningsvis hinner jag blogga om lite allt möjligt som rör sommarens mat och dryck!

I kväll så har vi ätit en riktigt god kyckling som påminner mig om mammas "räkor i stark sås". En rätt som hon gjorde i bland till helgen.. Ska bjuda er på den någon kväll! Lite nostalgisk blev jag allt i kväll!

Kyckling i ugn
4 portioner
ugn 200 grader

4 kycklingfileér, delade i två delar
3 msk tomatpure
2 msk stark chilisås
3 tsk curry
2 dl matlagningsgrädde
1/2 dl riven ost
salt
peppar
4 portioner kokt ris


  • Bryn kycklingfileérna runt om några minuter så att de får fin färg.
  • Blanda tomatpure, chilisås, curry och matlgningsgrädde. Smaka av med salt och peppar. 
  • Häll blandningen i ugnssäker form och lägg i kycklingen. Toppa med riven ost.
  • Sätt in i ugnen i ca 15 minuter tills kycklingen är genomstekt och osten fått fin färg.
  • Servera med ris och sallad.




Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar