måndag 13 juni 2011

Potatissallad


Älskar denna intensiva gula färg! Lyser upp härligt på våren!

Jag har blivit riktigt dålig på att uppdatera "mysan lagar".. Men det har nog med att göra att jag inte har gjort någon matlista här hemma på ett par veckor.. Måste ta mig i kragen och komma igång med det igen! Det är ju så skönt att slippa komma på något varenda dag. Mycket lättare att gå efter listan! Att inte behöva åka och handla akut är ju faktiskt lite skonsamt för lilla plånboken med. Jag kommer alltid hem med mer än vad jag  hade tänkt från början när jag inte har en bestämd lista att gå efter.. Tänk då vad mycket onödigt jag slipper om jag bara handlar en gång istället för kanske fyra eller rent av fem gånger!! Ja, nu får det bli andra bullar!

I lördags så gjorde jag en riktigt god potatissallad som passar perfekt till sommarens alla grillkvällar! Tror även att den passar perfekt till midsommarbuffén!

Potatissallad med smak av Grekland.
4 portioner

600 g kokt potatis (jag använde färskpotatis delade i halvor)
250 g tärnad fetaost
100 g oliver
100 g soltorkade, marinerade tomater
i olja, finstrimlade
2 krossade vitlöksklyftor
1 skivad rödlök

Marinad:
1dl olivolja+ lite olja från tomaterna
2 msk vinäger
1/2 dl färsk basilika
salt  

peppar



  • Blanda alla ingredienser till salladen.
  • Gör marinaden och smaka av med salt och peppar och blanda med salladen.
  • Servera potatissalladen med grillat eller på buffén!




Kramar Mysan!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar