tisdag 11 oktober 2011

GI-rivstart



I dag har jag startat en "GI-rivstart" som kommer pågå i ca 2 veckor. Det går ut på att nästan utesluta alla kolhydrater helt under två veckor och sedan smått trappa upp med lite långsamma kolhydrater.
Jag gör detta för att jag vill bli av med mitt sötsug och för att "höstrensa" kroppen lite. Har jag tur så får jag lite mindre "kärlekshandtag" på köpet!

Min middag i kväll bestod av grillad kyckling, sallad, ca 50g mozzarella och en härlig avokadosalsa!

Avokadosalsa
4 portioner

3-4 avokado, i tärningar
3 tomater, i tärningar
1 liten paprika, i tärningar
2 vitlöksklyftor, finhackade
2 msk olivolja
2 msk vitvinsvinäger
färsk persilja efter egen smak, jag gillar när det är ganska mycket
salt
peppar


  • Blanda alla grönsaker och persilja i en skål.
  • Rör ihop vitlök, olja, vinäger. Smaka av med salt och peppar.
  • Häll vinegrätten över avokadoröran och blanda ordentligt. 
  • Servera med kyckling, kött eller fisk.


Hoppas ni hänger på!

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar