onsdag 12 oktober 2011

Ratatouille



Ja, då var andra dagen i på min "rivstart" avklarad. Tycker att det känns bra. Lite svårt och ha koll på vad som jag "får och inte får äta". Men det går ganska bra. Jag kör på säkra kort och följer min lilla bok ganska slaviskt.. Är det någon som har några tips?
I kväll blev det köttfärsbiffar med grönsaksröra, Ratatoullie.


Ratatouille
4 portioner

2 gula lökar, skivade
3-4 paprikor, skivade
8 tomater, i klyftor
1 squash, i tärningar
3 vitlöksklyftor, fint skivade
timjan
salt
kajennpeppar
3 msk pressad citron
1/2 dl persilja, grovhackad
olja
1/4 dl vatten

  • Fräs lök och paprika i lite olja i en gryta. Låt fräsa/puttra i ca 10-15 min.
  • Blanda ner tomater och squash i grytan. Krydda och pressa i citronen.
  • Låt koka på svag värme i ca 10 min.
  • Strö över persilja och servera!
Biffarna har fått smak av vitlök, rosépeppar, timjan och oliver



Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar