söndag 27 november 2011

Husmorsknep!

Bilden är lånad från Lindas krukor.

Jag har två jättefina themuggar som jag älskar! Dricker ur dem varenda dag! De är vita med rosor och kommer från Eriks kusin Linda som gör superfina saker! Perfekt att ta en tur ut till henne till jul! 
Problemet med att dricka the varenda dag i mina vita muggar är ju att de blir så bruna och fula inuti! 
Men jag har ett litet husmorsknep. 
Skölj muggen i lite ljummet vatten och häll i ca 1-2 msk salt, ja vanligt bordssalt. Borsta sedan med diskborsten "som vanligt". Saltet fungerar då som "peeling" och det bruna försvinner. Diska sedan ur den med diskmedel och muggen är som ny! 
Har ni några bra husmorsknep? Dela gärna med er!

Helt vanligt salt häller jag i muggen!

Före

Efter
Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar