söndag 13 maj 2012

Enkel förrätt!

Jag gillar som ni kanske förstått mat som är enkel och går fort att laga. Visst kan det vara kul att ibland laga något mer komplicerat men för det mesta gillar jag enkel mat!

Som förätt i fredags hade jag gjort tre röror som serverades med knäckebröd.




Tre röror
4 portioner

Ädeloströra
ca 40-50 g ädelost
1-2 msk philadelphiaost

Avokadoröra
½ avokado, mosad
1-2 msk philadelphiaost
salt
peppar

Räkröra
2 msk räkor
½-1 ägg, hackat
1 msk majonäs
1-2 msk crème fraiche
1 msk finklippt dill
salt
peppar


  • Blanda rörorna var för sig. 
  • Fördela rörorna på små knäckebröd eller i små skålar med knäckebrödet på sidan av.
Ädeloströran toppar jag med en valnöt och avokadoröran toppar jag med
finklippt kajp. 



Trevlig söndag!

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar