söndag 29 maj 2011

Morsdag!




I dag är det alla Mammors dag! Vi ska ge dem lite extra uppmärksamhet och skämma bort dem lite!! Jag tänker åka hem till min mamma och ge henne en stor kram och tala om hur mycket jag uppskattar henne.. Det gör jag alldeles för sällan.. För jag har världens bästa mamma som alltid finns där med goda råd och tröstande ord när jag inte är på topp. Hon finns även där  med skratt och glädje när livet är som bäst! Tack för att du finns mamma!






I går så bjöd vi Eriks mamma (och resten av familjen med förstås) på 3-rätters middag! Mycket trevligt! Vi snackade strunt och spelade spel hela kvällen!

Vi bjöd på:
Sparris toast med chevré
Grillad lammstek med mangoglase, papayasallad och ugnstekt potatis
Kladdkakemuffins med inlagd rabarber

Sparristoast med chervé
4 portioner
ugn 200 grader

4 brödskvior (jag använde vitt "rostbröd")
100 g chevréost
1 dl creme fraiche
1 rödlök, finhackad
salt
peppar
8 sparrisar
röd rom att lägga på toppen


  • Fördela chevrén över brödskivorna och gratinera i ugnen i ca 10 minuter till de fått fin färg.
  • Blanda creme fraiche och rödlök och smaka av med salt och peppar.
  • Grilla eller stek sparrisen några minuter tills den får fin färg.
  • Fördela lökblandningen på brödskivorna och lägg sparrisen ovanpå.
  • Toppa med rom och servera genast!




De andra recepten kommer under veckan!
Fira nu era mammor ordentligt!
Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar