torsdag 1 mars 2012

Cake Pops

Jag har velat göra dessa söta små bakverk på pinne väldigt länge men har inte riktigt kommit till skott.. Förrän nu!


Dessa är gjorda av mandelmassa och digestivekex. Sött strössel och
fint band gör pricken över I:et!


Perfekta bakverk att göra av kakor som inte riktigt blir som du tänkt. Smula sönder kakan och blanda med tex philadelphia eller varför inte smörkräm eller något annat "kladdigt" gott!
Rulla sedan smeten till bollar och låt stelna lite i kyl. 
Doppa pinnen (jag använde grillpinnar som jag knippsat av) i smält choklad och tryck sedan in i bollarna.
Doppa bollarna i smält choklad och garnera eventuellt.

Häll socker i ett glas så står pinnarna stadigt!




Till dessa cake pops har jag använt mina "nyttiga chokladbollar".


Jag rekommenderar verkligen att göra dessa söta kakor. Uppskattat av både stora och små!

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar