måndag 19 mars 2012

Tårta!

Jag har aldrig varit särskilt förtjust i "vanliga" tårtor. Kakor, bullar och kladdkakor faller mig mer i smaken!
Men nu, när jag har börjat kolla in hos en hel del fina tårtbloggar så har jag börjat gilla tårtor lite mer! Jag kommer nog aldrig ha tårta överst på min favoritlista över sötsaker, men det är fantastiskt hur kreativ man bli över ett tårtbak!
Hos bakglädje hittade jag inspiration till hästtårtan jag gjorde sist. Även hos mycakesjohannas tårtor och sockerrus får jag många tips och idéer! Givetvis finns det många många fler men att lista de här skulle ta hela kvällen :P

Denna tårta gjorde jag till Eriks bror när han fyllde 40!




Tårtan är fylld med hallonmousse och dumlemousse.
Marsipan och sugarpaste täcker tårtan.






Kramar Mysan!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar