tisdag 13 mars 2012

Mat = tre


Hej!

Erik här!!! Tänkte passa på att skriva lite om mina matkonster när My inte är hemma. Jag är inte direkt känd för att vara någon kock av rang men jag passar på att dela med mig av mina matkonster ändå. Det är enkelt men med en touch av tre (3).

Matlagning med tre

- 3 kabanoss korvar
- 3 DL pasta skruvar, fullkorn
- 3 DL god juce
- 3 msk chili ketchup

Koka pastan i 9 minuter
När du lägger i pastan börjar då att dra igång stekpannan på full effekt, efter ca 3 minuter lägg i korvarna i smör/olja, sänk värmen till 2/3 av full effekt. När korvarna stek i 6 minuter ungefär är det dags att ta av dem tillsammans med pastan som då kokat i 9 minuter.

Servera med en talrik som är ungefär 3 dm i diameter, till de 3 msk chili ketchup och 3 dl god juce av valfri sort.

12-15 minuters total och 3 minuters ätande. Låt de smaka



//Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar