fredag 29 april 2011

Fredag!

Visst ser det härligt ut? Att sitta på stranden och se på båtar?


Fredag.. Härligt!
I går jobbade jag fram till 21.15 så han därför varken laga mat eller blogga om den för den delen.. Hoppas ni inte blev besvikna över att missa bilder och recept på tonfisksallad. Tror att ni klarar av att laga det utan min vägledning!

I kväll överraskade Erik mig med att bjuda ut på på tvårätters på Wallers! Mmm, säger jag bara! Där är det klass på maten. Vi tog båda gotländskt lamm med någon form av potatis stubbe, typ.
Till det så var det röda och gula små lökar som var syrade eller något för de var båda söta och syrliga på något sätt! Allt har ju fina och lite konstiga namn som man inte kommer ihåg.. Sist men inte mins så var det den godaste såsen som jag nog ätit.. Skulle lätt kunna äta en matsked bara sådär av den! Gudomligt god!

Till dessert så tog Erik körsbärspannacotta med chokladmousse med en underton av lakrits. Mycket god må jag säga! Ska nog försöka mig på att göra något liknande någon gång..
Jag åt en fläder- och äppelsoppa med vit chokladmousse.. Tyvärr så var den lite för söt och hade lite för stickig syrlighet för att vara god..

Vi har haft en mycket trevlig kväll och nu sitter vi hemma i soffan och ser på tv..

I morgon blir det jobb och sedan blir det en trevlig kväll med vänner, grillat och valborgseld!!



Just nu längtar jag efter sommar och sol och färska frukter och bär i
våran trädgård!


Trevlig helg!
Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar