söndag 10 april 2011

Söndag!







Söndag..
Jag har haft en underbar ledig helg!! Eller ledig och ledig.. Igår så hjälpte vi pappa och Marita att fälla och klyva ved! (Träningsvärken finns i dag hos både mig och Erik.. ) Vi bar, släpade, klyvde och eldade både  det ena och det andra..

I går kväll så var jag och mina arbetskamrater och såg musikalen "Allt eller inget". Riktigt bra var den. Har ni inte sett den så ta chansen! Den har många fina och bra budskap. Att det är lite naket är inte heller helt fel..
Vi träffades hos Åsa och åt lite mat ihop innan vi åkte till flexhuset, alltid trevlig att ses "utanför" jobbet och snacka lite strunt! 




I morse så bakade jag scones och gjorde smothie till frukost! Älskar! Har köpt smothie mix, det är frysta frukter i lagom bitar att köra i mixern, dessutom så är det smarta portionsförpackningar bara att ta upp en påse och mixa med lite yoghurt och juice! Gott och snabbt! Det gillar vi!



Scones
4 kakor
ugn 250 grader

8 dl vetemjöl
1/2 tsk salt
4 tsk bakpulver
100 g smör
4 dl mjölk eller filmjölk


  • Blanda de torra ingredienserna i en skål. Finfördela smöret i mjölblandningen till en grynig massa.
  • Tillsätt mjölken eller filmjölken och blanda snabbt ihop till en deg. (Arbetar du degen för mycket så blir brödet bli segt.)
  • Dela degen i fyra delar. Platta ut varje del till en rund kaka (ca 15 cm i dameter). Skåra varje kaka i två delar och nagga med en gaffel.
  • Grädda bröden i mitten av ugnen i ca 12 min.
  • Servera bröden ljumma med ost och marmelad!







Resten av dagen har jag spenderat i trädgården där jag fixat och donat! Det är så kul att fixa lite ute nu när vi börjar få lite koll på hur vi vill ha det! Har även plantera lite att ha på trappan, så nu ser det riktigt välkomnade ut när man kommer hem!

Älskar våren!



Nej , nu ska jag förbereda lite inför kvällen grillning!
Trevlig Söndagskväll!

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar