onsdag 27 april 2011

Fritatta med paprika- och olivsallad



Fördelen med min blog är att jag får testa många nya maträtter och det är väldans roligt ska ni veta! Jag granskar kokböcker och tidningar ordentligt varje vecka. Hittar många intressanta recept som jag hoppas jag ska få dela med mig av! Några använder jag som de är medans de flesta får en liten renovering av mig så att de passar mig och vad jag gillar bättre!
Börjar lära mig att uppskatta ägg, har inte varit något stort fan av ägg tidigare. Men börjar inse att det kanske inte är så dumt ändå.. Denna fritatta gör så att mina funderingar stärks!


Fritatta med paprika- och olivsallad
4 portioner
ugn 200 grader

225 g riven halloumi
6 ägg
1 1/2 dl vatten
peppar
2 dl hackad paprika
250 g oliver (gärna utan kärna)
1 dl hackad färsk basilika


  • Vispa ihop halloumi, ägg, vatten och peppar. Häll i en ugnsfast form, ca 20x30 cm.
  • Grädda i ca 15 minuter.
  • Blanda paprika och oliver med basilikan och smaka av med peppar.
  • Servera fritattan med salladen.



Hoppas det ska smaka!
Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar