onsdag 30 mars 2011

Lillördag!




Onsdag eller lillördag som den kallas och jag har varit ledig! Det är så skönt att få en ledig dag mitt i veckan.
Tvätta, baka och pyssla är sånt som jag hunnit med i dag. Är det fler än jag som får lite dåligt samvete när man inte hinner vara ute när det är fint väder? Vet inte mot vem eller vad jag får dåligt samvete men det ligger där och gnager i ett hörn.. I bland önskar jag att det skulle regna när man har mycket att göra inne..

Anna och Conrad har även varit på besök ett par timmar! Mysigt! Han börjar bli en busig kille som vill kolla och gärna ta på ALLT! Men det hör väl till.. En riktig liten charmör dessutom!

Lille Conrad.


I kväll så har vi ätit

Fiskgryta med curry


4 portioner

800 g torskfilé (2 pkt), i mindre bitar
2 purjolök, strimlad
4 äpplen i tärningar
3 msk smör
2 msk curry
ca 5 dl matlagningsgrädde



  • Fräs purjo, äpple och curry i smöret i en kastrull. Fräs några minuter utan att det tar färg. Häll i grädden och låt koka upp.
  • Lägg i torskbitarna och koka upp. Låt grytan skuda i ca 5 minuter.
  • Servera med kokt ris.
Rödbetsbröd med fetaost och oliver!



Smaklig måltid!
Kramar Mysan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar