onsdag 9 mars 2011

Omkörd!!

Hu vilken blåst det är i dag!!
Jag hade bestämt mig för att cykla hem i dag, så jag och cykeln fick skjuts in till stan i morse av Erik då vi började samma tid. Det började med att jag cykeln blåste omkull ett flertal gånger utanför jobbet.. Som vanligt.. Jag lyckas ALLTID ställa den så att den kan blåsa omkull. Glömmer varenda gång det blåser att ställa den på ett bättre ställe. Men i alla fall så tar jag cykeln och börjar trampa hemmåt, det går väl hyfsat inne i stan men när jag kommer ut på cykelbanan mot Vibble så blåser det på ordentligt! Efter ett tag så ser jag i ögonvrån att det är någon en bra bit bakom mig. Jaja, jag cyklar ju ändå ganska fort så det är väl ingen risk att personen i fråga kommer i fatt tänker jag och cyklar vidare (det värsta jag vet är att bli "omcyklad"). När det blåser som mest och jag dessutom är i en liten uppförsbacke så kommer den andra cykeln farande förbi! Bakom styret så trampar förbrilt en TANT! Jag har blivit omcyklad av en tant!! Tänk er hur det känns, självförtroendet dalar på en sekund.. Dags att ligga i hårdträning på Friskis nu med andra ord...

Så nu sitter jag här och försöker muntra upp mig med att läsa lite nya recept från en tidning som jag införskaffade mig på lunchrasten.. Massor av härliga bröd och kakor! Testar nog redan något till helgen!

Ha en fortsatt trevlig blåsig onsdag!
Kramar Mysan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar