måndag 16 januari 2012

Omelett

Jag har aldrig varit varit ett stort fan av ägg. Men sedan i höstas så har ägget tagit ett kliv in i mitt kylskåp. Jag skulle nog säga att jag nu mer gillar ägg. Jag har till och med lärt mig att tycka om omelett, och det är jag glad över!



Svampomelett
1 portion

2-3 ägg
1 msk vatten eller mjölk
salt
peppar
ca 4 champinjoner, skivade
smör

  • Fräs champinjonerna i lite smör eller olja tills den får fin färg. Lägg på ett fat.
  • Vispa ihop övriga ingredienser. Smält smöret i stekpannan och häll i äggblandningen. Rör lite med en gaffel eller träsked så att lös smet kan rinna ner. 
  • När det omeletten är "halvklar" så häller du på svampen. Stek tills omeletten stelnat men fortfarande har en lite krämig yta.
  • Servera med en krispig grönsallad.


I morgon blir det fisk med mango och räkor.

Kramar Mysan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar